Pracownia gospodarstwa domowego
Jest to pracownia, która przygotowuje osoby z niepełnosprawnością do funkcjonowania w przestrzeni kuchennej. Umiejętności nabyte podczas zajęć w pracowni gospodarstwa domowego pozwalają na poszerzenie samodzielności uczestników w życiu codziennym. Do umiejętności kształtowanych podczas zajęć należą: obsługa sprzętu AGD, nakrywanie do stołu, przyrządzanie posiłków, podawanie potraw oraz utrzymywanie czystości otoczenia.
Pracownia ogrodniczo-kosmetyczna
Uczestnicy tej pracowni pod okiem terapeuty zdobywają wiedzę z zakresu ogrodnictwa, florystyki oraz kosmetyki. Uczestnicy biorą czynny udział w pracach ogrodowych. Do umiejętności rozwijanych w pracowni należą: sadzenie kwiatów doniczkowych, pielenie grządek, sianie warzyw, zbieranie plonów, podlewanie oraz odżywianie roślin, koszenie traw i prace porządkowe w ogrodzie. Obszar florystyczny obejmuje czynności tj. umiejętność tworzenia kompozycji z kwiatów sztucznych i żywych, tworzenie dekoracji charakterystycznych dla danej pory roku, dekoratorstwo małych form użytecznych. Profil kosmetyczny to nauka umiejętnego dbania o cerę i ciało oraz dobór odpowiednich kosmetyków i wykonanie właściwego makijażu.
Pracownia informatyczno-edukacyjna
Pracownia informatyczno-edukacyjna jest niezwykle atrakcyjna dla uczestników ze względu na wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi. Informatyczny zakres pracowni obejmuje działania tj. doskonalenie umiejętności tworzenia dokumentów w programie Word, tworzenie prostych grafik w programie Paint, przygotowanie zdjęć do publikowania w internecie, umiejętność korzystania z programów edukacyjnych, poprawne korzystanie z notatnika cyfrowego oraz laminatora. Profil edukacyjny skupia się na poprawie jakości funkcjonowania uczestników w życiu społecznym. Do umiejętności kształconych podczas zajęć edukacyjnych należą: ćwiczenie pisania, czytania, liczenia, znajomość wartości pieniądza, znajomość zasad komunikacji zgodnych z normą kulturową oraz funkcjonowania w grupie społecznej.
Pracownia teatralno-rozwojowa
W tej pracowni największą rolę odgrywa sam teatr. Podczas zajęć uczestnicy rozwijają swoje predyspozycje niezbędne do odgrywania ról tj. twórczość, koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć, prawidłową wymowę oraz współdziałanie z innymi ludźmi, a również - przełamanie nieśmiałości. Zadaniem pracowni teatralno-rozwojowej jest również nauka tworzenia scenografii oraz zapoznanie uczestników z sztuką teatralną oraz utworami muzycznymi.
Pracownie stolarskie
Zadaniem pracowni stolarskiej jest zdobywanie i utrwalanie podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu stolarstwa. Uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami ręcznymi takimi jak; piła ręczna, młotek, pilnik, dłuto, obcęgi itd. Wykonane prace np. ramki do obrazów, kwiaty lub inne prace z drewna są malowane impregnatami na bazie wody, wodnym lakierem oraz ekologiczną emalią. Uczestnicy zajmują się obróbką drewna, poznają pracę stolarza. Pracownie są wyposażone w maszyny i urządzenia do obróbki drewna i płyty np. piłę formatową z podcinaczem, małą okleiniarkę, piłę poprzeczną, małą frezarkę dolnowrzecionową, piłę taśmową i inne małe urządzenia i elektronarzędzia. W pracowni stolarskiej wykonywane są meble z płyty i galanteria drewniana. Do pracy w pracowni jest również wykorzystywana piaskarka o małych rozmiarach, która pozwala profesjonalnie usuwać rdze z przedmiotów takich jak np. felgi samochodowe. Uczestnicy uczą się samodzielnej obsługi wymienionych maszyn i urządzeń, a w tym również utrwalania szkicu na drewnie przy pomocy wypalarki oraz pracy modelarskiej polegającej na układaniu wzorów z małych, drewnianych elementów.
Pracownia artystyczna
Pracownia artystyczna zajmuje się rozwijaniem wyobraźni twórczej oraz usprawnianiem zdolności manualnych rąk, koordynacji wzrokowo – ruchowej poprzez malowanie, rysowanie, prace z bibułą, plasteliną, gliną, modeliną. Pracownia ta jest miejscem gdzie często trafiają do obróbki wstępnej lub wykończeniowej produkty z innych pracowni. Są to wytwory do pomalowania, oszlifowania. Uczestnicy angażowani są również do wykonywania i zdobienia kartek i upominków okolicznościowych. W tej pracowni rozwijało się również malarstwo na szkle i krawiectwo. Celem działalności pracowni jest nauczenie uczestników różnych form rękodzieła artystycznego, przy wykorzystaniu ich dotychczasowego twórczego potencjału, opanowanie nowych technologii i form wyrażania ekspresji poprzez konkretyzowanie wyobrażeń w formie plastycznej. Realizowane jest wzmacnianie wiary we własne siły poprzez umożliwienie wyrażania ukrytych emocji, a także kształtowanie zachowań społecznych w grupie.
Pracownia plastyczno-krawiecka
Głównym celem działań w ramach tej pracowni jest działalność uczestników w zakresie plastykoterapii oraz poznawanie podstaw szycia, haftu i dziewiarstwa. Uczestnicy wykonują pod okiem terapeuty prace plastyczne stosując różnorodne techniki: malowanie, rysowanie, wyklejanie, praca z masami plastycznymi i gliną, prace przestrzenne, origami, decoupage, batik, praca z filcem i wiele innych. Uczestnicy poznają podstawy działania maszyny do szycia, wykonują drobne prace krawieckie, pomagają przy wykonaniu i przygotowaniu strojów i dekoracji okazjonalnych a także malują wyroby wykonane przez uczestników innych pracowni np. stolarską czy ogrodniczą, uczestniczą w pracach dekoratorskich , pomagają w przygotowaniu stroików świątecznych i in. Pracownia plastyczno-krawiecka niesie ze sobą wiele korzyści tj. uwalnianie i odreagowanie nagromadzonych emocje, uaktywnienie sfery komunikacji niewerbalnej, zmniejszenie poziomu napięcia, uaktywnienie ekspresji oraz spontaniczności samego siebie, wzmocnienie poczucia własnej wartości, pokonywanie swojej nieśmiałości, budowanie kreatywności.